Jaki gryf kupić?

w Gryfy

Odpowiedź zależy przede wszystkim od rodzaju zastosowania. Jeżeli pozwalają fundusze oczywiście najlepiej zaopatrzyć się w każdy rodzaj gryfu. Aby komfortowo ćwiczyć ich średnica powinna wynosić 30 mm lub więcej.

Gryf prosty:

- najczęściej używany do wszelkiego rodzaju wyciskania - na klatkę, barki - oraz ciągu martwego z wolnym ciężarem. Najczęściej występujące długości:

 

35 - 49 cm (stosowane w zestawach hantli)
150 cm (podstawowy gryf do wszelkiego rodzaju wyciskania, leżąc, siedząc czy też stojąc)
167 - 180 cm (najpopularniejsze gryfy do ćwiczeń na ławkach - wybrany rozmiar zależy od wzrostu, stopnia zaawansowania oraz preferencji ćwiczącego)
218 cm (gryf dla osób o najwyższych oczekiwaniach)

Gryf lekko łamany:

- przydatny przy treningu mięśni dwugłowych ramion (bicepsów) m.in. na modlitewniku, ale także stojąc lub siedząc. Bardziej angażuje mięśnie przedramion niż gryf mocno łamany. Jego specyficzny kształt odciąża nadgarstki podczas wykonywania ćwiczeń.

Gryf mocno łamany:

- przydatny przy treningu mięśni trójgłowych ramion (triceps), najczęściej stosowany przy wyciskaniu francuskim, można na nim stosować chwyt tzw. młotkowy, dzięki mocno wygiętej części środkowej.


Oczywiście różne są preferencje ćwiczących i role tych gryfów mogą się zamieniać.
 
Średnice gryfów:

25 mm - najniższa cena, niska wytrzymałość, wysoka popularność i kompatybilność z obciążeniami dostępnymi na rynku.
26 do 28 mm - niska cena, mała popularność i kompatybilność z obciążeniami.
30 mm - wysoka wytrzymałość, najpopularniejsza średnica w Europie, najlepszy stosunek jakości do ceny.
50 mm - wysoka cena, najwyższa wytrzymałość, mała ilość dostępnych obciążeń.